Det är kränkning!

Med tanke på att jag inte äns kom ur pyamasen idag så blev det inte heller nån promenad. Däremot så kom Patrik och Gina över och tog död på ett par timmar med oss vilket var hur trevligt som helst. Nu när patrik blivit äldre så har vi mer att prata om, det finns gemensamma åsikter och ett intresse i att ha en egen relation. Att vi inte har haft en egen kontakt innan är inte något konstigt utan vi sågs på hög tider, han kunde hänga på moster Putta hit ibland eller att vi sågs hos mamma. Nu ser jag fram emot att få ha en egen relation med honom, att få lära känna honom som person och inte bara som min kusin. Himla roligt också för Nathalie att ha honom kring sej, att växa upp med mammas kusin i krokarna och självklart Gina också :) Man måste väna om sina nära och kära, så fort man inser vilka det är ;)

Å på tal om sina nära och kära så pratade jag med syster yster idag om händelsen på dagis. Jag fick det bekräftat av henne som jobbar på en förskola att det dom gjorde var att kränka Nathalie och att det var riktigt ordentligt allvarligt det dom gjorde. Så nu är jag ännu mera peppad än innan i att ställa det här till rätta, eller rättare sagt få DOM att ställa saker till rätta. På måndag blir det att ringa förskole chefen också och se vart hon står i det här och vilka åtgärder hon tänker ta. Att det hela tiden måste vara nånting, det är ju helt otroligt..

Klockan är alldeles för mycket igen och det är dags att krypa ner brevid lillan. Imorgon ska vi ner till mamma och fira lucia. Har en känsla av att det kommer skrattas en massa då mamma har bestämt sej för att "lussa" för oss, hon själv ska vara stjärn gosse hehe :)

//Mamilillan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0