Vilka hade ni valt?

Nu är dagen slut och jag med den. Hur mysigt det än är att vara hemma med henne så tar det på krafterna att ständigt vara på sin vakt, att underhålla och förekomma och samtidigt försöka ta sej an det man själv måste göra. Hostan sitter i fortfarande så vi får se under natten hur det blir med dagis imorgon. Jag håller tummarna för dom här dagarna är livs viktiga för henne att vara där, lucia sångerna ska in och det övas inför tåget för andra avdelningar och för oss föräldrar. Jag kan inte bara kasta in henne i något som hon inte känner sej säker i. Därav håller jag tummarna så att hon får vara med under övningarna tillräckligt mycket för att våga gå med i lucia tåget.
Hon pratar fortfarande om att vara tomte och 2 minuter efter det ska hon vara lucia. Blir nog att jag skickar med allt till dagis så får hon bestämma sej när det väl är dags. Besluts ångest verkar ligga högt på listan hos alla kvinnor i familjen Hedblom, även i min lilla.

Igår när jag hängde tvätt hemma så kom jag å tänka på en fråga jag fick runt jul förra året. Den perioden för mej handlade mycket om att hitta mej själv, vem jag var och ville vara. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad som sas men jag kommer ihåg att jag fick rådet / frågan att tänka ut 3 kvinnor som jag beundrade och såg upp till av olika anledningar. Dom tre kvinnorna skulle fungera som riktlinjer har jag för mej.
Jag kom inte på några då eller så kom jag på för många att jag inte kunde bestämma mej för tre, jag minns inte faktiskt. Men nu tänker jag ta upp det igen.. 3 kvinnor att ha som förebilder..

Vilka hade ni valt om ni fick bestämma tre kvinnor som av olika anledningar ska fungera som peppning i er väg framåt? Man kan ju välja män för den delen också!

//Mamilillan


Kommentarer
Postat av: Åsa

På första plats kommer farmor (hon lever dock inte längre men hobn var en bra förebild)

Sen kommer min bästa vän Malin.

Och så Madonna, hon har klarat det mesta i sitt liv.

2009-12-14 @ 14:54:50
URL: http://asamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0