Oh my fu**ing god!

Lyssnar på "just go" med Akon och Lionel Richie, drömmer mej bort..
Förstå och packa väskan, åka till arlanda, vinka hej då till Sverige för ett par veckor. Att komma nånstans där du slipper laga mat, diska, städa, betala räkningar, handla, stressa, där telefonen inte ringer, ingen knackar på.
En riktig semester med drinkar på stranden, sena middagar med levande ljus, nybäddade sängar varje kväll.
Romantiken, värmen, skratten...

Jag vill åka nu nu nu!!!

Istället är man fast i ett december där kalendern är sönder klottrad med saker som ska göras, middagar, lill-jular, vaccin nr.2, lucia firanden, jul-handling, Nathalie ska iväg, Nathalie ska hem, nyår...
Oh my fu**ing god!!! Alla sitter i samma båt, det vet jag. Men jag hade planerat att slippa jul stressen i år.
Icke sa nicke, det är uppenbart bara att glömma!!
Nu sitter jag hos mamma och försöker få dagarna att gå ihop, pusslar med datum och tider så att det ska passa alla. Klockan tre har Nattan lucia på dagis och jag tror att jag är mera nervös än va Nattan är :)
Förra året var hon så blyg mitt hjärta, att sjunga var inte alls på frågan men hon stod så snällt i tåget med sitt ljus. Plusa min.. Jag hoppas och ber att hon vågar sjunga idag, för hennes skull. Jag vet ju att hon vill men att det handlar om att våga. Hon är lite för lik sin mamma ibland, inte bra alls!

Nu ska det fortsättas med att stressa!
Ikväll kommer bilder till förbannelse :)

//Mamilillan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0